• Praktijk voor Voeding en Natuurgeneeskunde

  • Tanja Visser
  • Hoefstraat 19
  • 1705 EJ Heerhugowaard
  • T. 072-5711475
  • E.

Voel je goed. Voed je goed!

tanja

Welkom op de Dieetcare site!

Je lichaam en geest hebben elke dag goede voeding nodig. Maar wat voor de één gezond is, is voor de ander ongezond. Het is dan ook belangrijk om je voeding zorgvuldig af te stemmen op je stofwisseling (constitutie) en conditie. Het resultaat is:

• Je voelt je lekkerder en energieker;
• Je hebt minder lichamelijke en geestelijke klachten;
• Je voorkomt gezondheidsklachten in de toekomst.

Als natuurdiëtist en kinderdiëtist verstrek ik adviezen en geef ik begeleiding en educatie. Ik werk met een brede visie op de relatie tussen voeding en gezondheid, waaronder visies vanuit de reguliere, Orthomoleculaire, Natuurgeneeskundige en Traditionele Chinese Voedingsleer.
Ik werk in mijn praktijk met o.a. voedingsadviezen, inzichtgevende gesprekken, vitamines, mineralen, oliën, kruiden, homeopathie, celzouten, oligo-elementen en gemmopreparaten.
Mijn missie: Mensen inzicht, educatie en begeleiding geven in en over je goed voeden in de breedste zin van het woord, om een optimale geestelijke en lichamelijke gezondheid te bereiken.

Veel leesplezier op de site,
Tanja Visser.

Nieuws Kunstmatige zoetstoffen: oorzaak voor metabole ontregelingen?21 juni 2017 | Uit bevolkingsonderzoek komt naar voren, dat kunstmatige zoetstof in frisdrank in verband wordt gebracht met metabole ontregelingen, zoals overgewicht en diabetes (1). In hoeverre zijn het gebruik van producten met deze zoetstoffen dan een goed idee? | lees verder Zeewieren: natuurlijke jodiumbron14 juni 2017 | Volgens de World Health Organization (WHO) kampt ongeveer ťťn derde van de wereldbevolking met een jodiumdeficiŽntie. Een jodiumtekort is lastig te herkennen. Behandeling van een jodiumtekort begint met verbeteren van het dieet en het eten van meer natuurlijke bronnen van jodium. Zeewier, zoals kombu (kelp), wakame, nori of mekabu, is een uitstekende en goed opneembare voedingsbron van jodium. Het jodiumgehalte varieert echter bij de verschillende typen zeewier enorm. Steeds meer mensen geven de voorkeur aan de natuurlijke vorm van jodium uit zeewier in plaats van een synthetisch aanvulling. | lees verder Prebiotica, voeding voor de darm08 juni 2017 | Prebiotica is een verzamelnaam voor onverteerbare koolhydraten en voedingsvezels. Ze zitten in groente, fruit, brood, graanproducten en peulvruchten. Een goed prebioticum levert de voeding voor alle gezonde darmbacteriefamilies zodat ze allemaal kunnen floreren. Een prebioticum is bij alle darmgerelateerde klachten aan te raden en kan langdurig worden gebruikt. De voedingsrichtlijn voor de prebiotica-inname wordt in Nederland echter niet gehaald. | lees verder Naar alle nieuwsberichten